Ny hemsida för statens fiskeregler lanseras

svenska fiskeregler

Fredag den 21 mars lanseras hemsidan www.svenskafiskeregler.se och den syftar till att det ska bli enklare för de som fiskar att ta reda på vilka regler som gäller på en viss plats. det ska gå att genom en enkel kartsökning i mobilen eller på datorn få fram de fiskeregler som gäller för just den platsen.
Bakom sidan står Havs- och vattenmyndigheten, Länsstyrelserna och Jordbruksverket.

Svenska Fiskeregler ska visa de regler som rör fritidsfisket i de fem stora sjöarna (Vänern, Vättern, Mälaren, Hjälmaren och Storsjön) samt efter kusten och i havet. Hemsidan kommer således enbart att omfatta de regler för fisket som staten har beslutat om och inga enskilda fiskerättsägares eller fiskevårdsområdesföreningars regler kommer att finnas på sidan.

Hemsidan återfinns på: www.svenskafiskeregler.se